- Locatie
Raadzaal
- Voorzitter
- E. Knorren
- Toelichting
-
De voorzitter nodigt u uit voor de vergadering van de raadscommissie sociaal domein op 25 januari 2018 om 20:00 uur. Voorafgaande aan de commissie wordt het informatieplein gehouden om 19:30 uur.
- Agenda documenten
Uitzending
Agendapunten
-
100:01:08 - 00:02:37 - E. Knorren
-
200:01:40 - 00:02:37 - E. Knorren
-
300:01:53 - 00:02:37 - E. Knorren
-
4
Ter voorbereiding op behandeling in de raad, die wordt voorgesteld als volgt te besluiten:
- De verordening sociaal domein Meppel vast te stellen.
- De volgende verordeningen per 1 januari 2018 in te trekken:
a) Verordening Inrichting Anti-discriminatievoorziening Wet Gemeentelijke
Anti-discriminatievoorzieningen, in werking getreden op 28-1-2010.
b) De gewijzigde Verordening Jeugdhulp gemeente Meppel 2015, in werking
getreden op 1-1-2017.
c) Verordening Voorschoolse voorzieningen gemeente Meppel, in werking getreden op 1-10-2013.
d) De Verordening leerlingenvervoer gemeente Meppel 2015, in werking
getreden op 01-05-2015.
e) De gewijzigde Verordening maatschappelijke ondersteuning Meppel, in
werking getreden op 1-1-2017.
f) Verordening Wet inburgering gemeente Meppel 2013, in werking getreden
op 01-01-2013.
g) Re-integratieverordening Participatiewet Gemeente Meppel 2015, in werking
getreden op 1-1-2015.
h) Verordening individuele inkomenstoeslag gemeente Meppel, in werking
getreden op 1-1-2015.
i) Verordening individuele studietoeslag Meppel 2015, in werking getreden op
1-1-2015.
j) Verordening loonkostensubsidie Participatiewet Meppel 2015, in werking
getreden op 1-1-2015.
k) Verordening Tegenprestatie Meppel 2015, in werking getreden op 1-1-2015.
l) Verordening verrekening bestuurlijke boete bij recidive 2015, in werking
getreden op 1-1-2015.
m) Verordening Fonds Deelname Maatschappelijke Activiteiten, in werking
getreden op 1-1-2015.
Spreektijd 4,5 minuten per fractie en college 9 minuten.
Bijlagen
00:01:59 - 00:02:37 - E. Knorren00:02:37 - 00:02:39 - D. Veld-Fonk00:04:35 - 00:05:08 - E. Knorren00:08:26 - 00:08:56 - E. Knorren00:09:02 - 00:09:53 - X. Topma00:09:53 - 00:09:59 - E. Knorren00:10:06 - 00:10:07 - K.J. Dunnink00:11:44 - 00:11:46 - A. Udinga00:12:45 - 00:12:47 - E. Knorren00:12:47 - 00:12:48 - J.A. van der Laan00:14:39 - 00:14:42 - E. Knorren00:14:42 - 00:14:43 - K.J. Dunnink00:14:48 - 00:14:54 - J.A. van der Laan00:14:54 - 00:14:55 - I. Booij00:16:41 - 00:16:46 - E. Knorren00:16:53 - 00:17:05 - E. Knorren00:17:05 - 00:17:06 - H. ten Hulscher00:18:36 - 00:18:37 - D. Veld-Fonk00:19:10 - 00:21:40 - H. ten Hulscher00:21:40 - 00:21:42 - K.J. Dunnink00:21:56 - 00:21:57 - H. ten Hulscher00:24:04 - 00:24:09 - I. Booij00:24:36 - 00:25:44 - H. ten Hulscher00:25:44 - 00:25:56 - E. Knorren00:25:56 - 00:25:58 - D. Veld-Fonk00:26:24 - 00:26:28 - E. Knorren00:26:32 - 00:26:37 - P. de Vries00:27:45 - 00:27:48 - E. Knorren00:28:01 - 00:28:06 - E. Knorren00:28:06 - 00:28:07 - K.J. Dunnink00:28:56 - 00:28:59 - I. Booij00:28:59 - 00:29:49 - E. Knorren -
5
Ter voorbereiding op behandeling in de raad, die wordt voorgesteld toestemming te verlenen voor deelname aan de ‘Gemeenschappelijke regeling bedrijfsvoeringsorganisatie Publiek Vervoer Groningen Drenthe’.
Spreektijd: 2 minuten per fractie en college 4 minuten.
Bijlagen
00:29:21 - 00:29:49 - E. Knorren00:29:49 - 00:29:51 - A. Udinga00:30:52 - 00:31:04 - P. van Leeuwen00:33:30 - 00:35:22 - J. van der Woerdt00:35:22 - 00:35:29 - E. Knorren00:35:29 - 00:35:36 - V. Veldhorst00:37:48 - 00:37:51 - E. Knorren00:37:51 - 00:37:52 - B. Kunnen00:41:03 - 00:41:08 - J.N. Kuipers00:41:31 - 00:41:36 - E. Knorren00:41:50 - 00:42:06 - J.N. Kuipers00:42:06 - 00:42:18 - B. Kunnen00:42:18 - 00:42:25 - E. Knorren00:42:25 - 00:42:27 - F. Schipper00:43:24 - 00:43:34 - E. Knorren00:43:42 - 00:43:45 - R.P. Koning00:46:43 - 00:46:44 - P. de Vries00:47:16 - 00:47:22 - E. Knorren00:47:22 - 00:47:33 - R.P. Koning00:48:33 - 00:48:35 - E. Knorren00:48:37 - 00:48:52 - P. de Vries00:48:52 - 00:48:53 - R.P. Koning00:49:14 - 00:49:49 - V. Veldhorst00:49:49 - 00:49:51 - R.P. Koning00:51:52 - 00:51:58 - E. Knorren00:52:11 - 00:52:13 - R.P. Koning00:52:45 - 00:52:47 - J. van der Woerdt00:52:50 - 00:52:52 - R.P. Koning00:54:30 - 00:54:33 - E. Knorren00:54:44 - 00:57:07 - R.P. Koning00:58:07 - 00:58:08 - F. Schipper00:58:37 - 00:58:38 - R.P. Koning00:59:06 - 00:59:08 - B. Kunnen01:00:47 - 01:00:48 - B. Kunnen01:00:55 - 01:00:59 - R.P. Koning01:01:32 - 01:01:45 - E. Knorren01:01:45 - 01:01:47 - J. van der Woerdt01:03:09 - 01:04:55 - V. Veldhorst01:05:00 - 01:05:05 - P. van Leeuwen01:06:22 - 01:06:26 - E. Knorren01:06:29 - 01:06:39 - B. Kunnen01:09:44 - 01:09:49 - V. Veldhorst01:09:58 - 01:09:59 - R.P. Koning01:10:42 - 01:10:43 - V. Veldhorst01:11:21 - 01:11:45 - R.P. Koning01:11:45 - 01:12:46 - E. Knorren01:22:00 - 01:22:05 - E. Knorren01:22:48 - 01:22:50 - E. Knorren01:22:50 - 01:24:32 - E. Knorren -
6
Door de raadsleden Kunnen (CU) en Perquin (VVD) is verzocht, naar aanleiding van de bijgevoegde brief "Begrotingswijziging 2017. Heroverweging op basis van actuele stand van zaken" van de RUD d.d. 19 december 2017, dit punt te agenderen in de raadscommissie. De betrokken raadsleden kunnen zich voorstellen dat de brief vragen oproept bij de gemeenteraad. Daarom is het verzoek gekomen dit onderwerp te agenderen. Hierbij heeft de portefeuillehouder/ Algemeen Bestuurslid RUD (wethouder de Vos), het aanbod gedaan samen met de directeur RUD (mevr. Heidekamp) een nadere toelichting te geven in de raadscommissie c.q. vragen te beantwoorden.
Bijlagen
01:22:53 - 01:24:32 - E. Knorren01:24:32 - 01:24:33 - B. Kunnen01:26:29 - 01:26:35 - E. Knorren01:26:36 - 01:29:37 - J. de Vos01:29:41 - 01:32:12 - M. Heidekamp01:32:12 - 01:32:22 - E. Knorren01:32:22 - 01:32:23 - B. Kunnen01:34:14 - 01:34:21 - E. Knorren01:34:22 - 01:41:12 - M. Heidekamp01:41:12 - 01:41:17 - E. Knorren01:42:35 - 01:43:02 - F. Perquin01:43:47 - 01:45:37 - M. Heidekamp01:45:37 - 01:45:46 - E. Knorren01:45:48 - 01:47:09 - F. Perquin01:47:10 - 01:47:40 - N. Dubbelboer01:47:40 - 01:47:52 - E. Knorren01:47:53 - 01:48:23 - F. Perquin01:48:23 - 01:48:38 - J. de Vos01:48:38 - 01:48:42 - E. Knorren01:48:43 - 01:50:23 - M. Heidekamp01:50:23 - 01:50:24 - E. Knorren01:50:26 - 01:51:28 - E. Annen01:51:28 - 01:51:30 - E. Knorren01:51:30 - 01:51:31 - M. Heidekamp01:54:14 - 01:54:20 - E. Annen01:54:20 - 01:56:03 - M. Heidekamp01:56:05 - 01:57:01 - J.N. Kuipers01:58:33 - 01:59:12 - F. Schipper01:59:19 - 02:01:07 - M. Heidekamp02:01:12 - 02:01:18 - F. Schipper02:01:20 - 02:01:59 - J. de Vos02:01:59 - 02:02:01 - J. van der Woerdt02:02:43 - 02:06:20 - M. Heidekamp02:06:31 - 02:06:50 - H. Boersma02:06:53 - 02:07:35 - M. Heidekamp02:07:37 - 02:08:17 - J. de Vos02:08:17 - 02:08:18 - N. Dubbelboer02:09:02 - 02:10:24 - M. Heidekamp02:10:37 - 02:10:49 - N. Dubbelboer02:12:00 - 02:12:21 - E. Knorren02:12:21 - 02:12:23 - B. Kunnen02:14:07 - 02:14:12 - E. Knorren02:14:13 - 02:14:53 - J. de Vos02:14:53 - 02:14:56 - E. Knorren02:14:56 - 02:15:07 - M. Heidekamp02:15:07 - 02:15:34 - E. Knorren -
702:15:27 - 02:15:34 - E. Knorren02:15:35 - 02:17:13 - J. van der Woerdt02:17:13 - 02:17:44 - E. Knorren
-
7.a02:17:16 - 02:17:44 - E. Knorren
-
802:17:23 - 02:17:44 - E. Knorren
-
902:17:29 - 02:17:44 - E. Knorren
-
1002:17:35 - 02:17:44 - E. Knorren